Steinar Berg er til stede i maleriutstillingen

Steinar Berg med et av maleriene han nå stiller ut ved museet. Motivet viser fisking i Stokbekken.

Foto: Jan Erik Sundøy/Bladet

Maleriene vises i Prestegårdskaféen og er en salgsutstilling med motiver fra barndommen på Stjørdalshalsen på 1950-tallet.

Steinar Berg vil være til stede maleriutstillingen søndag 25.august kl. 13 – 16. Dette er siste dag utstillingen er åpen.

Steinar Berg forteller:
“Årene går og mange minner dukker opp. Minnene fra barndom og oppvekst blir sterkere med årene. Motivene er glimt fra tiden på Stjørdal.”

Steinar Berg er født på Stjørdal 27.juli 1944. Han tok fagbrev som konditor i Trondheim i 1963 hvor han arbeidet fram til 1972. Da flyttet han til Verdal og arbeidet som konditor ved Verdal samvirkelag til han begynte som bestyrer ved Stiklestad museum i 1973. Der ble han til han gikk av med pensjon.

Tegning og maling, sammen med historie, har vært hovedinteressen siden barneårene. Dette har ført til mange oppdrag i samarbeid med blant annet Håkon Bleken og Håkon Gullvåg. Steinar Berg har undervist i tegning og maling i mange kommuner i Trøndelag. Han har også hatt mange utstillinger gjennom årene.

Utstillingen er i anledning markering av 75-årsdagen.

Fri entré i utstillingen.

Adresse: Stjørdal museum Værnes, Prestmovegen 2, 7514 STJØRDAL