Frivillighetens kraft. Metalldetektorbrødrene i Stjørdal

Onsdag 2.november kl. 19 i Kirkestallen ved Værnes kirke blir det foredrag om frivillighetens kraft. Metalldetektorbrødrene består av Håkon Beistad og Joakim, Jørgen og Preben Korstad. Siden 2017 har de arbeidet for å formidle Trøndelags rike forhistorie gjennom sosiale medier, trykksaker/bøker og  foredrag og aktiviteter. Engasjementet favner bredt og de har følgere fra nesten 50 land.

Gjennom Metalldetektorbrødrene har de hatt muligheten til å bruke midler på aktiviteter som ganger fellesskapet, slik som Festningsfestivalen på Hegra festning i 2019. Sommeren 2021 åpnet de Hegra Bronsealdersenter på Den gamle skole, etter velvilje fra historielaget og i samarbeid med NTNU Vitenskapsmuseet.

Metalldetektorbrødrene vil fortelle om sin virksomhet, hvordan de jobber, hva de har fått til og hvilke planer de har framover. De har alltid flere baller i lufta og drar god nytte av å ha mange samarbeidspartnere, både lokalt, regionalt og nasjonalt. Hvem vet hva fremtiden bringer om fortiden?

Inngang kr 150,- inkl. kaffe og kake.
Museets venner kr 130,-
Ungdom under 18 år gratis.

Adresse: Kirkestallen ved Værnes kirke