« Tilbake til kalender

Åpen dag i Hæsjgata

Søndag 6.august kl. 12 – 16 åpner vi husene i Hæsjgata på museet og fyller den med aktiviteter. Gata består av hus som gjennom årene er reddet fra rivning og flyttet til museet fra Kjøpmannsgata i Stjørdal sentrum. Har du lyst til å vaske klær på gammelmåten med vaskebrett og balje, lære deg basse og kaste på stikka eller bare se i de fine husene våre? Da må du ta deg en tur!

Kl. 13 er det historisk vandring i gata. Formidler Aud Lyngstad forteller om livet i tidligere tider og om folkene som bodde der. Billett kr 100,- kjøpes i Prestegårdskaféen. Barn under 18 år gratis. Billetten inkluderer også inngang på utstillingen «Da klokka klang og salmesang – Fra Wittenberg til Værnes». Reformasjonen 500 år. I Prestegårdshagen spiller Maria Kolby Sonstad cello.

Åpen Prestegårdskafé med salg av rømmegrøt, biff stroganoff, kaffe, nystekte vafler, kaker, is m.m. Kaféen er åpen kl. 12 – 16 på søndager. Tirsdag – lørdag kl. 11 – 16.

Den gamle presteboligen: Utstilling om reformasjonen 500 år
Prestegårdshagen: Fotoutstillingen Stjørdalsglimt med historiske bilder
Prestegårdshagen: Lekeplass og barnas museums-sti.

Om denne hendelsen

Adresse: Stjørdal museum Værnes, Prestmovegen 2, 7514 Stjørdal