Jul på museet – praktisk informasjon og kart

Her finner du praktisk informasjon og kart over området for Jul på museet søndag 2.desember kl. 12 – 16.

Julemesse oppe på Låven
Julemesse oppe på Låven (inngang fra øst) med lokal mat og håndverk. Her finner du blant annet kornbainn, honning, flatbrød, julebakst, sylte, nisser, votter, rakfisk, husflid, håndverk, smykker, saft, geleer, lokale bøker og mye mer! En fin start på julegavehandelen! Ønsker du bare å handle og ikke løse billett, kan du gå inn gratis i 2.etasjen på Låven.

Hæsjgata på nedsiden av Låven
Her er det åpne hus med frisørsalong, gullsmedverksted, flatbrødbakst og fine julepyntede stuer fra ulike tidsperioder fra ca 1900 og 1920.

Prestegården
Her er pigen i gang med å pynte til jul. Mon tro om hun blir ferdig i tide? I Prestegården er det også pepperkakebakst, utstilling av vinterpostkort fra Stjørdalsområdet og aktiviteter med Ung Husflid.

Billetter
Billetter kan ikke kjøpes på forhånd.
Vi har betalingsterminal og Vipps i billettsalget. Vipps kan også benyttes ved kjøp av mat.
Barn kr 60,-  (inntil 15 år) / Voksen kr 120,- / Familie kr 250,- (2 voksne med inntil 4 barn under 15 år)

Bekledning
Mange aktiviteter foregår utendørs, så husk å kle deg godt.
Ta gjerne på deg ei nisselue!

Betaling
En del av våre utstillere tar kort eller Vipps, men ta gjerne med ekstra kontanter. Det er ingen minibank i nærheten. Uttak av kontanter på inntil kr 500,- kan gjøres i billettsalget.

Gratis parkering
Ved Værnes kirke langs Kirkevegen.
Ved kirkas nye parkeringsplass sør for museumsområdet
Ved anviste plasser fra våre parkeringsvakter

Vi oppfordrer de som har anledning til å gå.

Velkommen til en herlig førjulsdag for hele familien!