Foredrag om norske prestegårdshager i opplysningstiden

prestegårdshagen-stjørdal-museum-værnes-foredrag-magne-brunTirsdag 8. september kl. 19 inviterer Stjørdal museum Værnes og prosjekt Prestegårdshagen til foredrag om norske prestegårdshager i opplysningstiden. Foredragsholder er professor emeritus Magne Bruun. Han er guruen i det norske kompetansefeltet innen hagekunst og landskapsarkitektur. Magne Bruun (f.1932) var dosent, senere professor ved Norges landbrukshøgskole. I 2007 kom mesterverket Norske hager gjennom tusen år. Bruun har tidligere utgitt bøkene: Hundre grønne år (1984), Trær i byen (1984) og 75 år for Landskap og utemiljø (2004).

Foredraget er en del av høstmøte for bidragsyterne i Prestegårdshagen – både de som har gitt økonomisk støtte, vært ressurspersoner i prosjektet og de som bidrar med dugnadskraft hver uke.

Foredraget som holdes i Kirkestallen er åpent for alle og har fri entré!