1814 – tema i onsdagstreff 12.februar

Onsdagstreff med Hans Olav Løkken i 2012. Treffet ble holdt i Prestegårdskaféen.

Onsdag 12.februar kommer historiefortelleren Hans Olav Løkken tar for seg forholdene rundt 1814, og det som førte frem til Riksforsamlingen på Eidsvoll, stjørdalingene som var sentrale i prosessen, hva som skjedde der og hvorfor eidsvollsmannen Ertzgaard fra Stjørdal stemte slik han gjorde. Kanskje ikke helt slik som du tror!  Historieskrivningen om det som foregikk på Eidsvoll rundt 17. mai 1814 er trolig ikke korrekt gjengitt i historiebøkene. Hans Olav Løkken er vinner av Kulturprisen i Stjørdal kommune og er kjent fra NRK P1, historiske avisartikler og sine bøker “Stjørdalens krønike” i hittil 13 bind.

Inngang kr 120,- inkl. kaffe og kake. Medlemmer av Stjørdal museums venner betaler kr 100,-.
Vi har betalingsterminal.

MERK: Treffet holdes dennen gangen hos vår gode nabo Kirkestallen.